X بستن تبلیغات
X بستن تبلیغات
header
متن مورد نظر

آلایندگی و مصرف سوخت خودروها بدلیل محدودیتهای زیست محیطی

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ظرف ۱۰ سال آینده بایستی به میزان قابل توجهی بهبود یابد. فن آوریهای جدید در زمینه موتورهای بنزینی، نظیر کوچک سازی موتورها به لحاظ اندازهبا استفاده از تقویت بالای آنها(، موتورهای با تزریق مستقیمو سیستم سوپاپهای کاملاً متغیرهم اکنون در حال توسعه می باشند. در مورد موتورهای دیزل نیز بخشهایی که انتظار می رورد توسعه یابند، شامل انژکتورهای پیزو الکتریک، فیلترهای ذرات معلق و سیستم کاتالیستهایمی باشند

آلایندگی و مصرف سوخت خودروها بدلیل محدودیتهای زیست محیطی:

(Downsizing( (High Boosted (GDI( (Fully Variable Valve Train( DeNOx .

.

:

EURO IV HC NOX EURO III EURO V .

TIER 2 NMOG ( NOX CO2 gr/Km gr/Km .

.

:

CO2 .

(DOWNSIZING)

.

.

:

.

NOX (Cylinder Cut Off( . .

:

DeNOx (stratified charge direct injection gasoline engine( .

SOOT ( (Forward Air Tumble( GDI(Swirl-Type( .

DeNOx .



روش سالم سازی محیط زیست : 

.

:

بالارفتن راندمان حرارتی و افزایش قدرت حجمی۲-

گشتاور بالا در دورهای پایین۴-

کاهش مصرف سوخت۶-

کاهش گازهای آلاینده خروجی۸- RPM (

عدم نیاز به گرم کردن مانیفولد هوایکی دیگر از دلایل جایگزین سیستم انژکتوری به جای کاربراتوری بهبود کارکرد و افزایش بازدهی و توان اتومبیل میباشدمهمترین هدف سیستم کنترل الکترونیکی موتور ، اعمال تنظیم دقیق بر روی دو عامل میباشد۱-

کنترل زمان بندی جرقهامروزه سیستمهای الکترونیکی تزریق سوخت با وجود گران بودن به عنوان بهترین راه حل مورد استفاده قرار گرفتهاند . در مورد پراید انژکتوری مورد بحث در کشور ما ، روش اندازه منیفولدبا کمک سنسور هوامیباشدمزایای خودروی انژکتوری نسبت به خودری کاربراتوری۱- :

.

پلاتین به کار رفته در سیستم جرقه زنی معمولی دارای بعضی مشکلات مکانیکی بوده و عمر آن محدود میباشد۴- .

عدم نیاز به گرم کرده مانیفولد ورودی در هوای سرد در سیستم انژکتور : در سیستم انژکتوری موتور در هوای سرد به راحتی روشن میشود ، چونبر اساس دمای موتور مقدار پاشش سوخت را بیشتر میکند و به تدریج با گرم شدن موتور زمان پاشش نیز کمتر میگردد۶- .

عدم توزیع یکنواخت سوخت در سیلندر هاسیستم کاربراتوری کمتر میباشد۷- (TPS( ECU TPS ECU .

قطع جریان سوخت جهت جلوگیری از افزایش دور معینی از موتور : برای جلو گیری از صدمه دیدن موتور در نتیجه افزایش بیشاز حد دور آن ، انژکتورها را پس از گذشتن دور موتور از حد معین ، از کار میاندازد . هر زمان که دور موتور کاهش یافت و به زیر مقدار آستانهای رسید دوباره انژکتورها پاشش سوخت را انجام میدهند۹- .

سرویس و نگهداری سیستم انژکتوری از کاربراتوری راحتتر بوده و نیاز به تنظیمات دلکو و دریچه گاز ندارد۱۱- 12- .

ارسال نظر