X بستن تبلیغات
X بستن تبلیغات
header
متن مورد نظر

عدالت دانشگاه مکتب شیعه از دیدگاه حسینی در ایران و جهان

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ثـبات راه
آنچه که یک ملت را به سر منزل مقصود می رساند، برنامه ریزی و نظارت مدبرانه بر امور است، حال این امور شامل چه مواردی است خود مقوله ایی کامل و تمام (در همه امور) است، که در مجالی به بحث و بررسی می پردازیم.
یکی از آن موارد تثبیت قیمت محصولات و خدمات است که می توان بر اساس زمان و مکان، تهیه و تولید، عرضه و تقاضا مورد بررسی و مطالعه قرارداد و به دایره توانمندیها و ظرفیتها نیز توجه خاصی داشت، اینجا نیز مسأله ارتباطات (عوامل ارتباط) در جهت سهولت قرار گرفتن این محصولات و خدمات برای متقاضی قیمت با ثبات را از خود نشان می دهد.

امام خمینی(قدس سره):
فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.

صحیفه نور، جلد۲۱،ص۹۸

عدالت دانشگاه مکتب شیعه در از دیدگاه حسینی ایران و جهان

• راهبرد تثبیت قیمت ها راهی به سوی عدالت در تعلیم و تربیت؛

• راهبرد تثبیت قیمت ها راهی به سوی بانکداری بدون سود و کارمزد؛

• راهبرد ‏تثبیت ‏قیمت‏ها ‏راهی ‏به ‏سوی ‏اقتصاد ‏پایدار؛

• راهبرد ‏تثبیت ‏قیمت‏ها ‏راهی‏ به ‏سوی ‏کارآفرینی ‏برای ‏تمام ‏ملت‏ها؛


ثـبات راه

آنچه که یک ملت را به سر منزل مقصود می رساند، برنامه ریزی و نظارت مدبرانه بر امور است، حال این امور شامل چه مواردی است خود مقوله ایی کامل و تمام (در همه امور) است، که در مجالی به بحث و بررسی می پردازیم.

یکی از آن موارد تثبیت قیمت محصولات و خدمات است که می توان بر اساس زمان و مکان، تهیه و تولید، عرضه و تقاضا مورد بررسی و مطالعه قرارداد و به دایره توانمندیها و ظرفیتها نیز توجه خاصی داشت، اینجا نیز مسأله ارتباطات (عوامل ارتباط) در جهت سهولت قرار گرفتن این محصولات و خدمات برای متقاضی قیمت با ثبات را از خود نشان می دهد.

البته، چون نقش انسان در تهیه و تولید، استفاده از محصولات و خدمات وجود دارد، باز هم معیارهای انسانی در خصوص قدر و منزلت انسان قدم پیش گذاشته و هر آنچه را که در حقظ قدر و منزلت انسان باشد را سنجیده و به محصولات و خدمات قیمت مدبرانه می دهد که همه در آسایش و رفاه به تعلیم و تربیت در نیل به کمالات انسانی قرار گیرند.

(ملتی در تعلیم و تربیت موفق است، که در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد).


حسینی، نظام‏ هدفمند، صفحه ۱۹

ارسال نظر